JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM O SLUŽBU
Prvotní kontakt se zájemcem o službu nebo jím pověřeným zástupcem (nejčastěji rodinným pečujícím, opatrovníkem, popř. jinou blízkou osobou) vede sociální pracovník.
Osobní jednání probíhá po předchozí telefonické dohodě v kanceláři sociálního pracovníka a dále v přirozeném (domácím) prostředí zájemce o službu. Sociální pracovník zjišťuje zájemcovy potřeby, očekávání a seznámí ho s posláním, cíli, možnostmi a podmínkami služby, obsahem písemné Smlouvy o poskytování služby. Jednou ze základních podmínek poskytnutí služby je, že si službu budoucí uživatel a pečující opravdu přejí, což sociální pracovník průběžně během jednání ověřuje.
Pokud se přání, potřeby a očekávání zájemce shodují s podmínkami a možnostmi služby, je domluveno jednání v domácnosti zájemce, v předem dohodnutém čase. Jednání je přítomen zájemce (budoucí uživatel služby), rodinný pečující, sociální pracovník, dle možností i terénní pracovník odlehčovací služby. Je domluven konkrétní průběh služby, dle individuálních potřeb a cílů uživatele, četnost a rozsah služby, dojednána a uzavřena písemná Smlouva o poskytování služby a dojednán individuální plán uživatele.